Followers

Saturday, December 25, 2010

go perak agAin! *sigh*

woaaowooaooowaoo,,,
ape kejadahnye pompuan ini..hik3..
dah berlalu cuti singkat 3 minggu ku yg aku xterase cuti pon..
hehe..even boring je ari2...xtrase kunun2..cit!
tp mls giler nak pg ..mcm xnak pg pon ade....
mintak2 ALLAH dipermudahkan perjalannku..dan slamat sampai ke destinasi..
amin..
.

hohohoho...xsaba nk naik beby choc ..
aku bawakan cupcakes2 yg cumil2 pada cik tunang..ye lakann..besday die.
tp ati ni ngah sakit hati lg ngan beliauu..geramm sungguh!
sabar jelah~
huhu..
anyway..pasni xtaw la sempat x makcik nak update blog nih..haha
mcm ade yg kesah????!! hahahhaha
okey la.. jumpe lg syg2 sume!

peacE!!!

bye!

END

Friday, December 24, 2010

saki baki cuti ku!

salam..
shelamat pagiiiiiiiiiiii..

hari ni bangun awal la jgk..nk wat cupcakes.. tp mcm malas plak..sbb ketakdeaan mood..
benci ngan encik tunang!
menyampah!
meluatt!

huhuhu...sorry ..saye sedang emosi..
ape mau bikin ye bler ati mcm panassss jek?
aiish!  aish!  aishh!!

ati cam xsedap jerrr..............
knapeeee?? suspicious!
jeng..jeng..jeng






nk masak kek lah dulu..mengubat hati nan lara
huhuhuhuhuhu

bye!

END

Thursday, December 23, 2010

jum mengedit gambo..eaauw!

salam..
di saat keboringan melande yg teramat la sgt..aku tlh menemui satu care
yg best utk mehilang saat membosankan itu dengan mengedit pic2 ..
haa..besst.. so ni la hasilnye..
.
.
.
.
.
tada



hehehe...mcm hantu tepong jagong pon ade nih..kah3


muketeponggomakyangamatmulusss...
p/s: bace laju2..muehehheee.

okay lah..lau korg ase ngan bosan xdekeje..so g ar melayan web ini
.
.
.

okay..bye!

DONE

Wednesday, December 22, 2010

bufdaY muncitt is coming!

huahuahuaaa..
gelabah xtentu pasal..hahaha
sila abaikan si minah ngok ngek ini..panic sesajeer!

hmm..24/12 ni besday die..nk bg something spesel kat die
korg ase ape dlm box dibawah..
hehehe..

mane leh gtaw.. =P

p/s: saje balut paper warne pink..sgt comot care pembungkusan ini!

ngeeeeeeee...hope u like it!
hmm..berani x like!!?? siap laa..hehehe..

ok lah!....cygg sume..
bye!

END

tadee mood!

aloo...smekom..
huhuhu..sgt tade mood..ari ujan jek..xleh g memane..
ngan poket yg kering kuntang,,,
adeh!!
sakit jiiwooo aiiih
sabar je la bebanyak wahai pompuan!
huhu

apa agenda korg kat umah..
lg 3 hari saye da kena berangkat g perak sinun..malas!
yup..mode nye mmg malas..xde keinginan mahu ke sane lg..
xnak
xnak
xnak
xnak
.
.
.
.
dah!..jgn nak melalut..dah byk dah kau duk melepak, mengabehkan wet mak kau
skrg kau keje, bt care keje..dul kan main nak keje ..ni da dpt keje.
byk plak songeh
::bebelku dlm ati:::

cptnye mase berlalu..
miss my fiance lottts.
muwwaahhh!
ble igt kat si Muncit tewos smgt nak g perak..
hahahhahahaha
naseb ade my syg..syg die..
tp lately...saye asek majok jer..sbb beliau sgt kuat tdoo!
xsukee!
hehe...ngade btul saye!


entry plg biol bt stakat nih..hahhaa..okay lah..


nah! pic biol aku skali...hahaha..syg sumer...muwaahhhh!

bye!

END

keinginanku yg mahu bersoping..aaiish!

salam sumerr..
eh...eh
sgt bergelore jiwe time2 ujung taon cam neyh!..ape xnyer...mesti byk giler soping komplex
ngaa wat SALE.........aaarrrgghhhhhhhh!!!!
apsal ler gaji xmasuk g..saje mndengki sayeeee...!

nk
.
.
.
.
soping!


poor girl! T_T

 sgt jeles dgn kegembiraan pompuan nih!
wawawawaaaaaaa~

korg yg da gaji..da kje...
samat bersopingggg.....

bye

END

Tuesday, December 21, 2010

Melda Ahmad - Putus






salam..
haiiii... layan lagu ni..sgt best kowt.. =)


Thursday, December 16, 2010

11.11.11

aiipp..aipp!

smekoomm..


11.11.2011
jatuh pada hari jumaat..
(bagus tu.. jumaatkan hari yang dianggap baik)
sbenarnye.. sgt suke tarikh ini lorr!!



11.11.2011 bersamaan 14 zulhijjah 1432



di bawah adelah info sal hari dalam bulan2 islam..cekedout bebey!
.
.
.







HARI-HARI PANDUAN MENURUT IMAM JAAFAR AS-SODIQ A.S.


01hb: Hari yang baik untuk bertemu pemerintah (orang kenamaan) / meminta hajat / berdagang / bertani dan bermusafir.


02hb: Hari yang baik untuk bermusafir / meminta hajat.



03hb: Hari yang tidak bagus.



04hb: Hari yang baik untuk berkahwin dan Makruh untuk bermusafir.



05hb: Hari yang tidak bagus.



06hb: Hari yang diberkati dan baik untuk berkahwin / meminta hajat.



07hb: Hari yang diberkati dan elok untuk apa yang dimaksudkan dan diusahakan.



08hb: Hari yang baik untuk meminta hajat dan Makruh untuk bermusafir.



09hb: Hari yang penuh keberkatan dan baik untuk segala hajat manusia. Dan barangsiapa yang bermusafir bakal memperolehi rezeki harta dan dia akan melihat banyak kebaikan dalam perjalanannya itu.



10hb: Hari yang baik untuk segala hajat melainkan bertemu pemerintah (orang kenamaan). Sesiapa yang lari dari penguasa akan tertangkap. Tetapi, baik untuk berjual-beli. Sesiapa yang mendapat penyakit akan cepat sembuh.



11hb: Hari yang baik untuk segala hajat, bermusafir, jual-beli, bercucuk tanam melainkan bertemu pemerintah (orang kenamaan).



12hb: Hari yang penuh keberkatan. Maka mintalah hajatmu dan berusaha nescaya akan mendapat. Bersembunyi dari pemerintah adalah lebih baik.



13hb: Hari yang tidak bagus atas segala amalan / hajat.



14hb: Hari yang baik bagi segala hajat / amalan.



15hb: Hari yang baik bagi segala hajat / amalan. Nescaya akan mendapat.



16hb: Hari yang tidak bagus.



17hb: Hari yang baik bagi segala hajat/ amalan. Nescaya akan mendapat. Baik untk bermusafir, jual-beli, bercucuk tanam, membina bangunan dan bertemu pemerintah (orang besar).



18hb: Hari yang baik bagi segala hajat. Barangsiapa yang bertemu musuh, akan mendapat kemenangan dengan Takdir Allah.



19hb: Hari yang baik bagi segala amalan. Barangsiapa yang lahir pada hari ini akan mendapat keberkatan hidup.



20hb: Hari yang baik untuk segala hajat, / bermusafir / membina bangunan / bertani / kahwin dan bertemu pembesar.



21hb: Hari yang tidak bagus.



22hb: Hari yang baik untuk berdagang / bertemu pemerintah / musafir / BERSEDEKAH.



23hb: Hari yang baik digalakkan untuk berkahwin dan apa saja perniagaan dan bertemu pemerintah.



24hb: Hari yang tidak bagus.



25hb: Hari yang tidak bagus dan BERHATI-HATI untuk setiap perkara.



26hb: Hari yang baik untuk segala hajat kecuali kahwin dan musafir. Hendaklah kamu BERSEDEKAH pada hari itu kerana ia memberikan banyak manfaat.



27hb: Hari yang baik untuk segala hajat.



28hb: Hari yang bercampur ( Baik & Tidak baik).



29hb: Hari yang baik bagi segala hajat melainkan menulis (kitab). Boleh menulis tetapi MAKRUH. Barangsiapa yang menulis kitab tidak mendapatkan idea yang baik. Sesiapa yang mendapat penyakit akan cepat sembuh dan yang bermusafir bakal mendapat harta yang banyak.



30hb: Hari yang baik bagi segala hajat / berdagang / bertani / kahwin, cepat sembuh dari penyakit, Yang lahir pada hari ini akan mendapat keberkatan, akan diangkat kedudukannya. Suka bercakap benar dan menunaikan janji.



Selain tu, jika bulan Islam pulak hanya bulanMuharram sahaj yang dilarang dari melakukan sebarang kerja2 pernikahan sebab bulan Muharram adalah bulan kesedihan.




*tarikh2 hanya untuk bulan Islam..
 info nih aku mengopy dr blogger..
intresting tuk sayer..ngeh3..

on plan ..heeeeee...(poor minah ni suke berangan!)
biar lah!
.
.
.
hehe
.
.
gelak gatal
.
.
dah! jgn berangan lah...ok

bye!

END

meh mkn kue onde-onde

smekom...
petang yang indah..mkn..mkn...mkn...
tu je keje saye kat umah..
pastu nak salahkan org len lau dah timbang2 berat tu naik!
pening.. pening
hahahaha..

pg td mak suh bangun..
mak: bangunnn...meh tolong wat onde-onde nii..
saye: uumm...(bergolek2 kat katil lg okay!..haha)
5minit pastu
.
.
.
::mak aku start berleter da:::
so xleh tahan
aku bangun
kekekekkekekekeke

so xnak citer byk ngan prangai uduh saye tuh..
cam dak kecik...T_T
jom blaja masak lah
.
.
.
TITLE: ONDE-ONDE MAK SAYE!

mule2 amek la nissan(bukan kereta ok!ni gula melake..hehe) patu potong kecik2 utk intinye
pastukan amek la daun pandan bape elai ekk...lam 6 helai saiz sedehana n blande ngan air nak amek jusnye
yang kaler ijau tuh lee..
pastu dah setel bland tuh, tapis n amek air pandan tu ketepikannye.
pastu kte masuk kan tepung beras garam secubit ngan air pandan tadii..
gaul2 sampai la da jd doh..dah xlekat kat tgn anda tu
ok la tuh..pastu kte pon uli la bulat2 pastu tekan2 doh kecik tuh letak le inti manisan kecik2 td..
dlm mase yg same, saye g mesinkan isi kelape yg agak mude remaje tuk di buat saljinye..
salji??? ha ha.. ni perkataan untuk salutkan la dengan onde2 yg dah direbus nti..
pas dah siap mesin, kelape tu di campurkan garam sikit tuk rase masin2..emm..sedap!
pastu mak g panaskan air rebusan utk celur onde2 yg siap di bentuk bulat (goteel) ..
dah siap buat bulat-bulat, mak pon letak la dalam air panas utk di celorkan adunan tersebut
celorkan dalam 5-10 minit, agak-agak la yer..
pastu dah masak, warne da tukar jd cam masak2 n lembik2..so toskan..
biar die tersejat air n gaul kan dengan isi kelapa td..
DONE!!

aumm...so yummy okay!
p/s: abaikan kebocoran gula melake tu di merate-rate sbb kesilapan mengentel..haha

okay selamat mencuba

bye!

END 

Tuesday, December 14, 2010

feel alone

smekomm

aii..(ngan suara lemah gemalaii)..
xde semngat lah..
knape ehh? knapee?
huhuhuhuhu..
.
.

video

jiwang plak melande..huk3
xde ape nk tulis..layan la lagu tuh

bye!!

END

malas!!

smekom..
anda kat ne ni? rumah? ofis? aahhh..mane2 je la..
eeeemmmmm...
knape la hari ni saye sgt malas..
malas nk bt itu, malas nk buat ini..
ape ubat malas ea kawan2??
.
.
ni haa, ubat malas mengikut ISLAM:::

Pertama : Doa dan perbanyakkan doa
Gunalah senjata utama orang mukmin iaitu doa. Tokoh terkenal, Ibn Qayyim dalam karya beliau al-jawab al-kafi li man sa’ala an al-dawa’ al-shafi, menjelaskan ubat pertama dan kedua untuk mengubati jiwa mukmin ialah berdoa dan bersungguh-sungguh dalam doa.
Doa ialan ubat paling mujarab dan bermanfaat untuk mengubati semua bentuk ujian dan penyakit. Antara doa yang diajar oleh baginda s.a.w ialah :
اللهم إني أعوذ بك من الهرم والحزن، والعجز والكسل، والبخل والجبن، وغلبة الدين، وقهر الرجال
Maksudnya : “Ya Allah, aku berlindung denganMu dari penyakit tua dan kesedihan, dari lemah dan malas, dari bakhil dan penakut, dan kalah dengan hutang dan kekuatan lelaki”. [al-Bukhari]
Antara doa Nabi juga :
اللهم إني أسألك الثبات في الأمر، والعزيمة على الرشد
Maksudnya : “Ya Allah, aku memohon dariMu ketetapan dalam urusan kerja dan keazaman atas hidayat”.
Semuanya menunjukkan bahawa doa yang dapat menghalang sikap malas seseorang. Kalaulah Nabi boleh berdoa sebegini, inikan pula kita umatnya. Wajiblah kita mencontohi Rasulullah s.a.w. dalam semua sunnahnya.
Kedua : Lawanlah syaitan dan nafsu
Malas sebenarnya berpunca dari syaitan. Syaitan melatih nafsu manusia agar menjadi malas sama ada malas beribadat atau malas menunaikan tanggungjawab dan amanah yang dipikul.Tidakkah kita pernah mendengar hadis Nabi s.a.w. :
يعقد الشيطان على قافية رأس أحدكم إذا هو نام ثلاث عقد يضرب مكان كل عقدة عليك ليل طويل فارقد فإن استيقظ فذكر الله انحلت عقدة فإن توضأ انحلت عقدة فإن صلى انحلت عقدة فأصبح نشيطا طيب النفس وإلا أصبح خبيث النفس كسلان
Maksudnya : “Syaitan mengikat atas belakang kepala seseorang kamu ketika ia tidur sebanyak tiga ikatan. Sambil syaitan berkata pada setiap ikatan, ‘malam masih panjang maka tidurlah’. Apabila seseorang kamu terjaga dari tidur, lalu menyebut nama Allah nescaya akan terlerai satu ikatan. Jika ia mengambil wuduk nescaya terlerai satu ikatan lagi dan sekiranya ia solat nescaya terlerailah semua ikatan. Maka ia bangun waktu pagi dalam keadaan rajin cergas serta baik hatinya. Jika ia tidak (melakukan begitu), nescaya ia bangun pagi dalam keadaan buruk jiwanya sambil rasa malas”.
Hadis ini menunjukkan bagaimana kita perlu mencegah malas dengan cara yang diajar oleh Nabi s.a.w. Malas itu puncanya datang dari syaitan. Sememangnya syaitan sentiasa mencuba untuk menipu daya dan menyebabkan manusia lalai dari perintah Allah Taala.
Ketiga : Carilah ilmu 
Saya akhiri tulisan kali ini, dengan kaedah ketiga untuk menghapuskan sikap malas. Iaitu timbalah ilmu sebanyak mungkin. Dengan ilmulah seseorang itu menjadi orang yang rajin dan cergas dalam hidupnya. Sebagai contoh, ilmu tentang fadilat dan kelebihan ibadat, menyebabkan seseorang rajin beribadat dengan syarat adanya keyakinan yang kuat tentang apa yang dipelajari. Oleh itu, orang yang mempunyai ilmu berkenaan fadilat solat jemaah, sangat rajin mengerjakan solat jemaah. Orang yang mempunyai ilmu tentang kelebihan dan fadilat solat Duha, akan menjadi rajin dan cergas untuk melaksanakannya.
Sebab itu, Rasulullah s.a.w. bersabda :
أثقل الصلاة على المنافقين صلاة العشاء وصلاة الفجر، ولو يعلمون ما فيهما لأتوهما ولو حبواً
Maksudnya : “Solat paling berat bagi orang munafiqin ialah solat isyak dan subuh. Sekiranya mereka mengetahui apakah (ganjaran) yang ada pada kedua-duanya, nescaya mereka akan datang bersolat walaupun dalam keadaan merangkak”.
Lihat kepada kata-kata Nabi : “Sekiranya mereka mengetahui apakah ganjaran”, menunjukkan pentingnya ilmu tentang kelebihan dan fadilat sesuatu ibabdat, kerana ia membantu anda menjadi rajin dan cergas dalam melakukannya.
Akhirnya, marilah sama-sama kita bermuhasabah diri sendiri adakah kita masih malas? Sekiranya masih bergelumang dengan malas, ayuhlah kita hilangkan sikap malas yang ada pada diri kita. Janganlah menjadi pengikut syaitan dan nafsu, tetapi jadilah pengikut iman dan akal
yes..yes...yes!!!!
btul tuh.. yg paling last tu sgt saye suke...
cari la ilmu kawan2...carik..kat internet melambak2 ilmu utk kte explore
jgn malas2 lagi tahu!!!
cupps!! ini skadar gambo hiasan ihsan cek google

bye!!
END

Monday, December 13, 2010

nk baju lawa x??

 salam you oll..
nak beli belah kat internet x?? 
murah2 & chantek2 plak tuh..geram..geram..
sgt cantek okeyyy..
korean style tu..
k.k.k..xnak ckp byk !
so tgk baju yg cantek2 nih

 cute gilosh giloshhhhh!!!!!

 uh sgt simpel..leh pakai inner kat dlm..sopan ..like!!

 yg ni bergaye sgt!!!!.huhu.. meleleh air liurrr!!

 nak..nak..uhuhuhuhu!!

sopan jek..suke2!!

dah!!
cantek kan...haa..xcayee..xcaye kate saye..
solau nk beli g carik sendirik lah
hahahaha
.
.
ok
.
.
saye bg laa
.
.
sian sgt kat korg
.
.
hahaha
.
.
.
yee..ye..
ni haaaa
.
.

dah! klik cpt2..jjummm sopingggg!!

bye

END

nasi dagiing ohh nasi daging..!!!

Nasi Daging Utara

  


aloooha..salam..
ni saye copy dr blog resipi mane eh..sgt tringin nak masak nasi daging.. so nk share kat blog sendiri, sng nti lau tringin nk buat..buke je blog sendiri..

keje mengopy sangat pandai ini pompuan okey!!
p/s: tuan punye resipi.. ampuuun..mintak halal resepi ni ehh =)

Bahan-bahan.
Bahan A-Homemade serbuk nasi daging
  • 2 sudu besar biji ketumbar
  • 1 sudu besar lada hitam
  • 1 sudu besar jintan manis
  • 1 sudu kecil jintan putih
  • 1 batang kulit kayu manis
  • sedikit bunga lawang, bunga cengkih& buah pelaga
  • 1 sudu besar halba
  • 2-3 biji buah keras-ditumbuk kasar
  • 2-3 biji badam-ditumbuk kasar
  • 1 inci halia-dihiris nipis

    ****semua bahan2 diatas disangai @ digoreng tanpa minyak hingga garing.Sejukkan dan dikisar kering hingga jadi serbuk.Simpan didalam bekas kedap udara.
BAHAN-BAHAN untuk Nasi:-)
  • 1 kg daging batang pinang-potong sederhana besar, cuci bersih dan toskan
  • 6 cawan beras basmathi-direndam 15-20 minit dan toskan....kalau guna beras biasa tak perlu rendam.
  • 1 inci halia, 3 ulas bawang putih, 5 ulas bawang merah - di hiris @ di tumbuk halus
  • 2 helai daun pandan, disimpul
  • sedikit kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang & buah pelaga
  • 3 sudu besar minyak sapi
  • 3 sudu besar serbuk nasi daging yang disediakan terlebih dahulu seperti resepi di atas.
  • 1/3 cawan minyak masak
  • 7 1/2 cawan air
  • 1/2 tin susu cair
  • 1/2 cawan tomato puree
  • 1/2 cawan tomato soup
  • Garam secukup rasa
  • Bawang goreng, daun bawang @ daun sup untuk hiasan
  • Hirisan daun sup, untuk hiasanBawang goreng, untuk hiasan
CARA MEMBUATNYA :-)
  • Dalam periuk, panaskan minyak , masukkan minyak sapi dan biar cair.
  • Tumiskan bawang merah, bawang putih dan halia.
  • Masukkan kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang & buah pelaga
  • Kemudian masukkan daun pandan, tumis hingga bawang kekuningan.
  • Masukkan daging. Kemudian masukkan serbuk nasi daging dan goreng sebentar.
  • Masukkan air dan rebus hingga daging empuk @ hampir empuk.
  • Masukkan tomato puree dan tomato soup. Masak lagi hingga mendidih.
  • Kemudian masukkan pula susu cair, garam dan biar sebentar.
  • Masukkan beras dan masak bersama2 daging tadi.
  • Gaul rata, kecilkan api dan masak seperti masak nasi biasa hingga nasi masak @ pindahkan ke dalam rice cooker , kacau rata dan masak seperti biasa hingga nasi masak.
  • Bila nasi betul2 masak, keluarkan daging, gemburkan dan hias nasi dengan hirisan daun sup, daun bawang dan juga bawang goreng.
  • Sebelum dihidangkan hiris nipis2 daging tadi dan boleh dihidang bersama "air asam tomato kerisik"dan juga "acar timun"....Selamat mencuba..
yup2..nt saye cube yyerrrrr...eeii..
perut saye berbunyi2..
tgh malam dah perut oiiii..dah2..tido..tido..

bye!!

END

mode: cup cakes!!!

aaumm..aaaumm

cupcakes!!!sape suke cupcakes angkat tgk tinggii2..
ye..ye..saye da nampak..
hehehe

ni haa...saye nak asik satu resepi meletop kat uuooLLs..

title: imAnny cuPcakes

3 cwn tepung gndum
1 ¼ cwn serbuk koko van houten
500ml susu segar coklat
6 biji telur
3 cwn gula
250g buttercup
9 sudu susu pekat
¾ cwn minyak masak
2 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil soda bikarbonat
Sedikit esen vanilla

TOPPING:
3 sudu besar susu pekat
¼ cwn serbuk koko van houten
2 sudu besar butter
2 sudu besar susu segar coklat

CARA2:
1. Pukul telur,gula,butter smpai kembang.
2. Ayak tepung gndum bersama serbuk koko,soda bikarbonat n baking powder.
3. Masukkan sedikit demi sedikit ke dlm adunan telur. Kaup balikkan.
4. Masukkan susu kotak, susu pekat,minyak satu persatu,kemudian gaulkan.
5. Kukus selama 1-1 ½ jam.
.
.
.
.

taDaaaaaaa

sorry..kualiti pic xbape best sbb pakai cmera murahan shj!
edeii..

tp rase sgt wwwaaaallllahh kwn2..
try kay!!


tu jer..nti lau jadik jgn lupe share kat saye..nk..nk..nk..

xmalu!!

bye

END

NASI AYAM my style

aiip..
pena masak nasi ayam??? sedap x?? same ngan kedai x??
hehe..saye try masak td..sdpla gak..slameni bt asek nasinye lembik jer..hari TIDAK okey!!
menjadik..yeeeeeeehoooooo...!!
nk blaja x??
hahaha..xyah2 lahh rase same jek..cume sedap la jgk berbanding b4 ni saye buat..

ni letak pic lam tenet..sbb td xdan amek pic..sebok makan laju2jek.


p/s:saye mmg kuat makan LOL...haha

ni  amek kat blog spe ntah..
t nipic paling same ngan nasi saye wattd..rase xtaw la sme ke x..kikiki

keylah..nk resipi sile email saye yerp:
arim_mayalisa@yahoo.com.my

bye


END

mode: engaged lagik!

okey2.. semekom lu..

hehehe
korg..nk share barang2 mase saye tunang rtu..
mcm ne ek..plan saye nk bt majlis tu sangat simple2 jer
& diari kejadian jadi grand plak..tp xde la grand bebenor..(bagi saye jer..unexpected)
ni antara barang2 antaran pihak saye kat my muncit..

biruu+putey ...i like!!

mule2 plan nak bag 7 shj, tp last tambah lg 2... sebabnye pihak laki pon nak bg 7..adui..
pening nak bg ape..last2 tambah cupcakes ngan sirih junjung (xde lam list..sdd xnak bg cz pihk laki da bawak..ade ke??  ha ha ha)

ni plak pihak cek tunang bg kat kite

pink +krim tuuuh..i like jugakk!! 
(sila abaikan alas pa itu, sbb ni amek pic pas dah tkr2 pa)

hehehe..chantek x??? 
ckp cantek okeh! nti saye marahhhh..hik3
aauummmmm...da da..
xsah merapik lagik..

saye buat sndiri sume tuh..ade gak la my sis tolong2..sikit2.. tp sgt 
hepii sebab ade gak yg sudi membantu, menghulurkn bantuan
tp ade gak yg TIDAK tolong..xper la..tiade paksaan
ni majlis saye..bukan majlis MEREKA-MEREKA itu..o..ok.ok.. saye paham.

ALHAMDULILLAH..bersyukur sangat.. n now
time tuk saving wet bebanyak lah..
nk kaweeennnngg plok nih..(saye org ganu k!)
.
mode: gatai xhengatt!!hehehahahohohhihi..

bye

END

ko dengki???

u oLLs nk taw..
memangkan..memangg..sume manusia kat dunia ni ade impian dan cita-cita
ade yg impaian itu tercapai ngan jayanye..ade plak yg berlalu mcm angin lalu je (kesian..T_T)
hehehe
tapi..ni aku nak story asal manusia2... yang sgt ase sifat dengki
dengki yg aku maksudkan..emm mcm owez xpuas hati ngan kita
ok..ok...ok..
saye paham..saye paham..
saye xckop bags nak cakap saye bagos..tp saye tau akan menjage hati, menyayangi org..mengasihani org..
dan tahu menlai kesusahan orang lain.. insyaalllah..
tp 
jgn la nampak sgt kamu tuh mmg jenis ati busuk!!
mencik sugguh..poor people..
huhuhu


p/s: ati marah, so aku membebel xtentu pasal..hahaha

tetibe windu kat si muncit ini..hati jd sayu~

END

Sunday, December 12, 2010

ma hosmate..my fren too..

ni hosmet  bawu saye.. merangkap juge kawan posting same2 saye kat beruas itu..

name die..

nazirah harun
she is so happi gurl..talkactif..n sweet 

hope kami dapat jadik kawan slamenye erk..
ni die
.
.

cikgu jiji ngan cikgu ima

uoLLs tau x.. kitorag dah dilantik jdik ketua panatia taw??
saye ketua panatia Geografi
cik jiji plak ketua panatia kimia okay!!
be ware ngan weeoolss..
hahahahhaha


END

MY CEKELAT is deliver


yuhuu...anybody home..keh2.
sgt hapii..hapi sgtt..
muehhehehe..
sambungan cter yg susah xde kete lau kat beruas.. saye ngan cek tng dah wat keputusan nk beli kete...so kami pon bincang2 nk beli kete..mule2
.
alza
.
myvi
.
kete 2nd
.
last2
.
.
.
PERSONA

hehehhehehehehehehehhee...saye wat fulloan memandangkan
xde saving nj wat down payment okay... (sian kan??..)
so dah setel sume ngan broker proton pade 8/12/2010
my cekelat is born...

suke2..encik tunang tolong jage lu skrg..cz saye ade kat kg..
ni die!!



cool x??? hahaha..boley la dr xde kan...kan..
so beby..mummy xsaba nk naik kamu..
tgu kay!!!.. <3>

END